bello.com.pl

Moda , Uroda, Zdrowie i Lifestyle na wyciągnięcie ręki

Ciekawostki Dieta Poradniki

Łosoś norweski z hodowli – jeść czy nie jeść? Oczywiście, że jeść!

Każdy z nas, mowa oczywiście o ludziach, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie, powinien się dobrze i odpowiednio odżywiać. Bardzo pozytywne jest na przykład możliwie duże zastępowanie standardowego, czerwonego lub białego mięsa rybami i owocami morza. My, Polacy wciąż powinniśmy się uczyć dobrej diety na przykład od narodów skandynawskich. Tam bardzo często i w dużych ilościach spożywane są ryby, u nas niestety nie. Dodatkowo, w Polsce królują raczej ryby tanie i do tego panierowane. To nie jest dobry kierunek.

Jakie ryby spożywać?

Powinniśmy się nauczyć spożywać na przykład taką rybę jak łosoś norweski. Jest ona nie tylko bardzo smaczna i pasuje do wielu dań i dodatków, ale i przede wszystkim bardzo zdrowa i pozytywnie wpływająca na nasz organizm. Generalnie rzecz biorąc, łosoś norweski dla celów spożywczych hodowany jest dwutorowo. Pierwsza metoda to łosoś morski, hodowany w specjalnych klatkach zanurzanych przy wybrzeżach. Druga to specjalne fermy tych łososi. Sam fakt, że łososie norweskie są hodowane przemysłowo, pozwala po pierwsze na uniknięcie sezonowości ich dostaw, a po drugie, na pełną kontrolę procesu hodowli.

Ma to duże znaczenie dla konsumentów. Łososie hodowlane są sprzedawane świeże, te łowione na otwartym morzu – mrożone. Dodatkowo, te hodowlane, w przeciwieństwie do naturalnych, nie posiadają ani ran, ani szkodliwych pasożytów. Główną zaletą spożywczą łososia norweskiego, jako że jest to ryba bardzo tłusta, jest bogata zawartość kwasów tłuszczowych omega-3, a nie trzeba chyba nikomu mówić, jakie dobroczynne i zbawienne dla organizmu znaczenie mają właśnie te tłuszcze.

Jak na nas wpływa łosoś norweski?

Napominając tylko, są one świetną obroną przed wszelkimi chorobami układu sercowo-naczyniowego, a także działają przeciwzapalnie i przeciwreumatycznie. Mięso łososia norweskiego to także bardzo szerokie spektrum witamin z grupy B (między innymi B12, której panuje duży niedobór oraz witaminy D (w naszym klimacie także ludzie mają solidne niedobory. To także duża ilość żelaza, selenu oraz jodu oraz innych wartościowych dla zdrowia pierwiastków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *