Jak powinna wyglądać dieta w ciąży przyszłej i odpowiedzialnej mamy?

0
30
Dieta w ciąży

Kobieta, która spodziewa się dziecka i jest w tak zwanym stanie błogosławionym, powinna dbać nie tylko o siebie, ale i właśnie o płód rozwijający się w jej ciele. Takie sprawy, jak porzucenie nałogów, fizyczne nie przemęczanie się i nie stresowanie się to sprawy oczywiste. Trzeba też jednak pamiętać o odpowiednim i wartościowym odżywianiu się, bo właściwa dieta w ciąży ma duży wpływ na rozwój dziecka i uniknięcie rozmaitych zaburzeń.

Co powinna zawierć dieta kobiety w ciąży?

Bardzo ważny dla kobiet w ciąży jest na przykład kwas foliowy, bo jego niedobór może spowodować u dziecka problemy z układem nerwowym. Kwas foliowy trzeba suplementować przede wszystkim w pierwszym okresie ciąży. Dwie kolejne rzeczy, które wymagają dodatkowej suplementacji to jod (naturalnie, oprócz kobiet, które mieszkają nad morzem) oraz tak zwane kwasy DHA.

Należy tez bezwzględnie zamienić wszelkie produkty z białej, przemielonej i bezwartościowej mąki (pieczywo, makarony, kupione dania mączne) na wartościową mąkę pełnoziarnistą z pełnego przemiału (pieczywo ciemne razowe, na przykład żytnie lub owsiane, albo też orkiszowe). Jak najbardziej można tez stosować takie właśnie mąki z pełnego przemiału do wypieków zamiast zwykłych wysokoprzetworzonych mąk białych.

Należy zrezygnować z jedzenia tłustego mięsa, a zamiast tego spożywać raczej drób i przede wszystkim, bogate w kwasy tłuszczowe omega ryby morskie oraz owoce morza. Owoce i warzywa powinny być jedzone w dużych ilościach, ale raczej na surowo lub po minimalnej obróbce. Tylko wtedy zawierają one najwięcej witamin oraz składników mineralnych, bo obróbka je wyjaławia.

Ważne są też produkty nabiałowe, ale dobrze, by miały one stosunkowo niską zawartość tłuszczu, a za to wysoką zawartość białka. Polecane są na przykład maślanki, kefiry i jogurty naturalne. Jest to bardzo ważne dla odpowiedniego rozwoju kości dziecka. Do tego przyszła mama musi pamiętać, by dobrze nawadniać organizm i pić przynajmniej 2-3 litry płynów dziennie. Szczególnie wskazana jest tu woda mineralna niegazowana albo naturalne soki warzywne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here